Het einde… of een nieuw begin?

25 augustus 2019

Ik werd met een schok wakker uit een merkwaardige droom: een leger pinguïns had onze stad veroverd en vervolgens sloegen zij alle ruiten in. Wat deze droom betekende, dat wist ik niet (van mijn moeder had ik ooit een boek over droomverklaring gekregen, maar helaas had deze geen lemma over pinguïns en ook niet in over ruiten). Bezweet en al lag ik in m’n bed en realiseerde ik dat het maar een rare droom was geweest.

Aangezien ik op mijn wekker zag dat het al bijna zeven uur was, stond ik maar op en even later dronk ik een kop koffie. Terwijl ik een aantal afbak croissants als ontbijt naar binnenwerkte, checkte ik mijn e-mail. Mijn baas had een mail gestuurd dat ik en enkele van mijn collega’s voor een extra ingelaste vergadering naar het hoofdkantoor dienden te komen. Echter de reden hiervoor stond niet in de mail.

Vlug poetste ik me tanden en kleede ik me aan. Het was nog geen acht uur voordat ik in mijn electrische lease-auto over een vrijwel uitgestorven A27 scheurde met 130 kilometer per uur. De vergadering stond gepland voor negen uur ’s ochtends, doch daar ik graag het fijne wilde weten van de reden waarom ik mijn vrije dag moest opofferen, had ik besloten om zo vroeg mogelijk op mijn werk te verschijnen.

Eenmaal op het hoofdkantoor trof ik een aantal collega’s en tot mijn teleurstelling wist niemand waarom wij op deze verschrikkelijk hete dag moesten vergaderen. Het enige lichtpuntje was dat de airco het deed. Nadat ik een tweede kop koffie had opgedronken, zei mijn baas dat de vergadering zou beginnen. Ik en mijn collega’s gingen de vergaderzaal binnen en ieder van ons ging vlug zitten.

Wordt vervolgd…

Een gedachte over “Het einde… of een nieuw begin?

Reacties zijn gesloten.